woensdag 29 februari 2012

2e indruk - Suriname


Hey,

We zijn weer enkele dagen verder en de tijd heeft hier niet stilgestaan. Ondertussen heb ik al meer kennis gemaakt met de stageschool en ook al enkele lessen gegeven, welke zeer goed verlopen zijn. De grootste aanpassing op school is de Surinaame mentaliteit. Zo maken de leerkrachten er geen probleem van als leerlingen ruim een uur te laat komen, de krant lezen tijdens de les, het lokaal prompt verlaten of telefoneren in het midden van de les. Al moet ik wel zeggen dat dit (nog) niet tijdens mijn stagelessen is gebeurd.

Een grote verrassing bleek te zijn dat de studenten waaraan ik les geef in principe zijn afgestudeerd. Deze week vinden de laatste examens plaats, waarna ze normaal thuis mogen blijven. Opdat ik mijn lessen zou kunnen geven, komen de leerlingen nog extra weken naar school. Gelukkig zijn ze nieuwsgierig naar wat ik hun zal bijleren en zullen ze mijn lessen dan ook volgen.
Hierdoor krijg ik ook de kans om de studenten extra kennis bij te brengen of technieken die ze reeds uitvoeren te vervolmaken wat zeker een meerwaarde aan hun opleiding zal geven!!

Groetjes uit het warme, regenachtige en gezellige muggenland J

Kathy

1 opmerking:

  1. Wauw - dat moeten dan wel hele gemotiveerde studenten zijn ! Leuk voor zo'n groep te mogen staan ! Veel succes !!

    BeantwoordenVerwijderen